Toate comenzile peste 250 de lei primesc cadou un breloc! Toate comenzile peste 450 de lei primesc cadou o sticlă de apă!

Povestea noastră. Cum a fost primul an și jumătate de business.

Povestea noastră. Cum a fost primul an și jumătate de business.

Blogul este și pentru cei care sunt curioși care a fost parcursul nostru, dar mai ales pentru noi, să nu uităm.

În preajma Crăciunului din 2019 discutam pentru prima dată serios despre Empath. Sau mai bine zis despre concept pentru că pe vremea aceea avea alt nume..
Încă dinainte să ia naștere acest business ne-am dorit ca el să adune în jurul lui o comunitate faină de oameni care conștientizează importanța impactului propriu asupra mediului înconjurător și să contribuie activ la protejarea lui. Am știut de la început că pentru a fi luați în considerare avem nevoie să creștem și am așteptat cuminți un an de zile. De fapt nu am așteptat, ci am muncit mult un an de zile.
Acum, când primul an a trecut, lângă noi s-au așezat câțiva oameni care cred în ideile noastre și simțim că am ajuns la un nou nivel. Dar despre asta într-un articol următor..
 
Revenind..

În ianuarie 2020 deja făcusem zeci de scenarii și așternusem multe cifre pe hârtie. În acel ianuarie căutam furnizori și echipamente, făceam multe vizite, ne documentam mult. Februarie a fost luna în care planurile au început să se materializeze, luna în care am pus toate economiile și împrumuturile laolaltă, am cumpărat echipamente și primele textile și ne-am închiriat o garsonieră - spațiu pentru viitorul nostru sediu. Dacă am fi putut începe de acasă? Probabil am fi putut, dar nu a fost varianta noastră. Nici măcar nu am luat în considerare. În primul rând echipamentul de printare are peste 100kg și nu încape în lift. Iar noi stăteam la etajul 8. Pe atunci Nichita era angajat full time, iar eu aveam propriul business în design de interior și pentru mine era foarte important să plec undeva să lucrez pentru că simțeam că o iau razna în casă. 

În martie...ei, în martie eram tare departe de adevăr. Noi visam să ne lansăm business-ul în aprilie, dar...în martie am făcut, fără să exagerez, sute de teste, nu eram deloc mulțumiți de varianta finală a produsului nostru, am spălat zeci de mașini de tricouri, am testat și iar testat.
La jumătatea lunii a venit lockdown-ul. Îmi aduc aminte și acum cum la final de martie m-a sunat proprietara cu care abia încheiasem contractul pe un an de zile și mi-a spus că dacă dorim să renunțăm la contract înțelege perfect situația. Nici nu am vrut să aud. Știam că noi vom lansa acolo fie ce-o fi.

Am profitat de lockdown pentru a ne amenaja spațiul de lucru, am vopsit pereții, ne-am adus ceva mobilă de pe acasă și am cumpărat o bibliotecă și un dulap din Ikea. Ne-am dat seama imediat că nu ne vom putea lansa în aprilie, apoi nici în mai, dar în timpul acesta am lucrat pentru a perfecționa produsele și am creat grafică.Și pentru că am rămas repede fără bani, a trebuit să ne construim site-ul singuri deși aveam zero cunoștințe. Multe nopți nedormite și zeci de tutoriale mai târziu și site-ul a fost gata de lansare pe... 2 iunie.



Luna ce a urmat a fost una minunată, ne vedeam în sfârșit visul împlinit. Au venit primele comenzi, primele feedback-uri și efectiv nu mai puteam de drag. În această perioadă am realizat câți prieteni minunați avem pentru că o perioadă lungă au venit numai comenzi de la prieteni. Unii au dat comenzi de mai multe ori, alții și-au adus alți prieteni și cel mai important...toți au plătit. Acest lucru ne-a ajutat ENORM, le suntem extrem de recunoscători și suntem conștienți că fără ei ar fi fost mult mult mai greu.

Din iunie până în noiembrie am crescut constant însă abia din decembrie au început să crească semnificativ vânzările. În timpul asta am trecut aproape zilnic de la extaz la agonie, aproape zilnic aveam câte o problemă de rezolvat. Am avut de gestionat mult stres în această perioadă și am investit mulți bani. Ne-am împrumutat pe unde am putut - la părinți, la prieteni, la bănci. Cheltuielile au crescut și ele odată cu vânzările. Fonduri europene nu am putut lua pentru simplul fapt că nu au existat.

În ianuarie 2021 vânzările au fost duble față de decembrie 2020 care pentru noi fusese o lună bună. Deci volumul de muncă a crescut exponențial. 
Ajungeam dimineața la 7 la sediu și primele ore lucram la cele câteva proiecte pe care le mai aveam pe amenajări de interior. Cam de pe la prânz lucram la Empath - actualizare site, reclame, social media, comenzi la furnizori, împachetam, cream grafică pentru site sau pentru produse. În jurul orei 16.30 ajungea și Nichita de la job și ne apucam de printat. Ziua noastră de lucru începuse să se încheie în jur de 21.00 zilnic. Devenea obositor și foarte stresant. Chiar și cu toate aceste ore de lucru simțeam că nu avem timp să creștem așa că a trebuit să luăm o decizie importantă: Nichita avea să renunțe la job și eu la proiecte. Dacă voiam să creștem trebuia să ne focusăm 100%.



Odată cu această decizie a venit și aceea de a părăsi Bucureștiul. După 11 ani de locuit aici, era cea mai bună alegere. Urma o perioadă cu venituri nesigure și nu mai voiam presiunea chiriilor mari din București. Așa am luat decizia să revenim în orașul natal, Giurgiu. Sediul urma să fie într-un sat, la 20 minute de mers cu mașina de oraș: un spațiu de 140 mp și de 4 ori mai mare decât cel pe care îl lăsasem în București. Spațiul de lucru de aici, o fostă discotecă de la țară nefolosită de ani de zile, a avut nevoie de renovări majore. La 1 martie când ne-am mutat noi, lucrările erau încă în toi așa că o lună de zile am lucrat de acasă cu toată marfa în cutii în living. Asta a fost cea mai grea parte a mutării.



Și iată-ne în iulie pe o pantă ascendentă, crezând că am învățat destule și că nu ne mai poate surprinde nimic. De un an, de la lansare, fiecare lună fusese mai bună decât precedenta și nu eram pregătiți pentru 2 luni de vară foarte slabe. În aceste două luni au fost zile la rând în care nu intra nici o comandă, veneau termenele la facturile lunare pentru programul de facturare, pentru platforma website-ului, chirii și cheltuieli de întreținere, facturi la telefoane și la internet, contabil și rate și începusem să intrăm în panică. Era primul nostru an în business și nu știam că lunile de vară sunt atât de proaste în vânzări. Iar lecția a fost dureroasă.

....

Noi nu credem în rețete magice de succes, oricât de mult am citit și ne-am documentat, lecțiile importante le-am învățat greșind. Ce pot să spun că este valabil pentru orice business? Dorința, încrederea oarbă în ideea ta și perseverența.

În acești aproape 2 ani de la idee a trebuit să învățăm să facem foarte multe lucruri singuri pentru că la început nu îți permiți să externalizezi aproape nimic. Am testat, greșit, reîncercat și tot așa. Am învățat să nu ne comparăm cu alte branduri. Fiecare are povestea lui și drumul lui. Am învățat că fără presiune nu avansezi.  Am renunțat la multe lucruri pentru noi, la timp liber, la vacanțe, la lucruri cumpărate pentru confortul nostru.

Dacă ești la început și crezi că te-ar ajuta un sfat, acela e să-ți vezi de drumul tău și să nu te descurajezi indiferent câte hopuri vei avea de trecut pentru că acelea vor fi experiențele de care vei avea nevoie pentru a crește!


 

Suport clienti L-V 10:00-17:00

0762686438 contact@empath.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!